dilluns, 25 de novembre del 2013

Pissarres digitals interactives i les taules digitals a l'aula

Pissarres digitals



El passat 15 de novembre a l’auditori de la facultat vàrem assistir a una xerrada de les PDI (pissarres digitals interactives) i també de l’IPAD a les aules d’infantil i primària.

De la PDI vaig poder extreure algunes conclusions com:

  • · La tecnologia pretén millorar el procés d’accés a la informació.
  • · Tota la informació que hi ha Internet no vol dir que sigui bona sinó que hem d’estar pendents de la informació que nosaltres necessitem. Per exemple pensant amb els més petits: nosaltres els hi volem ensenyar una imatge del vàter i a Internet trobem una imatge que ens agrada molt però la cadena és com les antigues que s’ha d’estirar, així doncs aquesta imatge no ens serviria perquè si els hi ensenyéssim això,  després quan anirà  a un vàter i es trobi que s’ha de pitjar  un botó el nen es podrà confondre.
  • · La PDI és una tecnologia que ens permet anar a visitar el món i que aquest món entri a la nostra aula.
  • ·Interaccióà és interactiva però això no vol dir que afavoreixi l’aprenentatge, ja que el nen no sempre està interaccionant amb la pissarra sinó que realment qui la utilitza més vegades és el professor. Tot i això, en algun moment els més petits també la podran utilitzar.

L’ IPAD a l’aula d’infantil i primària

Va venir professorat de l’escola Mare de déu de la Mercè ( de Sant Feliu del Llobregat). Aquesta escola ha fet un projecte de les noves tecnologies a les aules, i ha utilitzat el IPAD.

  • ·  IPAD à molts dels alumnes disposen d’un IPAD a casa seva. Això fa que l’alumnat ja sàpiga utilitzar-lo i pensen que és una eina per a jugar. Però com amb moltes coses es pot jugar aprenent i és el que fomenten des de l’escola, és a dir, que sigui una forma nova d’entendre els racons.
  • ·  Per poder fer aquest projecte, han adaptat els IPAD per a nens d’infantil i primària que dediquen dues hores a la setmana a un racó dedicat exclusivament a aprendre des de l’IPAD. No tenen un IPAD per a cada nen sinó que s’han comprat 30 i es van repartint.
  • ·   Podem concloure dient que: l’IPAD té dues funcions molt clares i interessants que són: que per una banda serveix per jugar i per l’altra permet poder treballar amb ell. No cal dir que al fer-se aquest projecte els educadors també han de disposar d’un IPAD.
  • ·   El problema que ens comenta aquest professorat és que a l’hora de buscar activitats en català han vist que no ni havien moltes així que s’han informat i, a la web educaplay, poden crear activitats adaptades als IPAD i que siguin en català  cobrint així  les necessitats dels més petits.   

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada