dissabte, 23 de novembre del 2013

Documentar, una mirada nova









A l’aula de seminari, varem llegir un llibre titulat: Documentar, una mirada nova.
En aquet llibre sortien moltes historietes on explicaven diferents situacions, d’aquestes jo havia de triar 5 que fossin les que més m’havien agradat o jo havia trobat interessant. Després de pensar-ho molt, vaig triar aquestes:

Menjar és alimentar-se?

Aquesta història m’ha agradat ja que penso que el acte de menjar es molt important, no nomes pel fet d’alimentar-se sinó perquè tots junts compartim una mateixa acció. Els nens i nenes s’observaren, s’imiten i fins i tot s’ajuden com es en el cas d’aquesta història on la Mireia deixa de menjar el seu plat per poder ajudar al seu company Oscar.

Qui descobreix qui?

Trobo que l’experiència del mirall es mol important. Penso  que per un infant es mol important ja que es veuen ells mateixos reflectits. Tal i com veiem en aquesta història d’en Rafael, ell encara no es reconeix en el mirall però el toca de diferents maneres, es mou, mira al mirall podem dir que la seva acció te un objectiu i a mesura que vagi mirant-se al mirall acabarà reconeixença en ell. 

Tat

Penso que es un joc important per els nens ja que vols l’acaben imitant aquest joc amb els seus companys com es el cas d’aquestes historietes on el Pol juga amb el Bruno al Tat pel simple fet que hi ha un mocador que tapa a un dels dos, quan juguen ja saben que a l’altre canto hi ha una nen o nena però tot i així juguen a descobrir-se i a ser descoberts.  





·         Compartir una descoberta

Penso que es un fet mol important, ja que a tots els nens i nenes els hi  agrada descobrir, i és mol interessant que com passa en aquesta historieta vagi a buscar o dir-li en un company seu el que ha trobat perquè així  tots dos puguin compartir un mateix fet i les seves emocions. 

·         La fantasia

Trobo que aquesta historia es preciosa, ja que els nens tenen aquesta capacitat de imaginar histories i coses fantàstiques que son una meravella, donant-li un cargol de mar, a part de sentir el so que fan de les ones ells poden treure moltes mes coses com els diferents colors, les formes ... i amb això s’inventen i expliquen coses fantàstiques on hi ha una part de realitat i l’altre d’un món fantàstic que nomes tenen ells. 



Un cop fet això, a classe de seminari varem posar en comú les nostres histories i varem dividir-nos per grup, cada grup havia de analitzar coses diferents, en el meu grup varem tenir que decidir les 5 histories que fossin comú entre les 3 i varem decidir:
  • ·         La família
  • ·         Qui descobreix a qui?
  • ·         Dins i fora, un tot
  • ·         Compartir una descoberta
  • ·         Imitació, representació o comprensió


En un altre els altres dos grups varen tenir que respondre a la pregunta: Quina escola i quin mestres hi ha darrera?

D’aquesta pregunta varem treure 5 subtemes molt importants per el nostre futur que varen ser:
  • ·         Escola nova: lliure, aprenentatge significatiu, descoberta, joc, independent, relació familia- escola..
  • ·         Aula: grans, especioses, amb molts vidres...
  • ·         Mestra: atenta, pacient, observadora, ment oberta
  • ·         Infants que trobarem: autònoms, contacte amb la natura, companyarisme, solidaritat...
  • ·         Documentar: cal observar conèixer i interpretar. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada