A l’aula de seminari, varem llegir un llibre titulat: Documentar, una mirada nova.
En aquet llibre sortien moltes historietes on explicaven diferents situacions, d’aquestes jo havia de triar 5 que fossin les que més m’havien agradat o jo havia trobat interessant. Després de pensar-ho molt, vaig triar aquestes:
Menjar és alimentar-se?
Aquesta història m’ha agradat ja que penso que el acte de menjar es molt important, no nomes pel fet d’alimentar-se sinó perquè tots junts compartim una mateixa acció. Els nens i nenes s’observaren, s’imiten i fins i tot s’ajuden com es en el cas d’aquesta història on la Mireia deixa de menjar el seu plat per poder ajudar al seu company Oscar.
Qui descobreix qui?
Trobo que l’experiència del mirall es mol
important. Penso que per un infant es
mol important ja que es veuen ells mateixos reflectits. Tal i com veiem en
aquesta història d’en Rafael, ell encara no es reconeix en el mirall però el
toca de diferents maneres, es mou, mira al mirall podem dir que la seva acció
te un objectiu i a mesura que vagi mirant-se al mirall acabarà reconeixença en
ell.
Tat
Penso que es un joc important per els nens ja que vols l’acaben imitant aquest joc amb els seus companys com es el cas d’aquestes historietes on el Pol juga amb el Bruno al Tat pel simple fet que hi ha un mocador que tapa a un dels dos, quan juguen ja saben que a l’altre canto hi ha una nen o nena però tot i així juguen a descobrir-se i a ser descoberts.
·
Compartir una descoberta
Penso que es un fet mol important, ja que a tots
els nens i nenes els hi agrada
descobrir, i és mol interessant que com passa en aquesta historieta vagi a
buscar o dir-li en un company seu el que ha trobat perquè així tots dos puguin compartir un mateix fet i les
seves emocions.
·
La fantasia
Trobo que aquesta historia es preciosa, ja
que els nens tenen aquesta capacitat de imaginar histories i coses fantàstiques
que son una meravella, donant-li un cargol de mar, a part de sentir el so que
fan de les ones ells poden treure moltes mes coses com els diferents colors,
les formes ... i amb això s’inventen i expliquen coses fantàstiques on hi ha
una part de realitat i l’altre d’un món fantàstic que nomes tenen ells.
Un cop
fet això, a classe de seminari varem posar en comú les nostres histories i
varem dividir-nos per grup, cada grup havia de analitzar coses diferents, en el meu grup
varem tenir que decidir les 5 histories que fossin comú entre les 3 i varem decidir:
- · La família
- · Qui descobreix a qui?
- · Dins i fora, un tot
- · Compartir una descoberta
- · Imitació, representació o comprensió
En un altre els
altres dos grups varen tenir que respondre a la pregunta: Quina escola i quin mestres hi ha darrera?
D’aquesta
pregunta varem treure 5 subtemes molt importants per el nostre futur que varen
ser:
- · Escola nova: lliure, aprenentatge significatiu, descoberta, joc, independent, relació familia- escola..
- · Aula: grans, especioses, amb molts vidres...
- · Mestra: atenta, pacient, observadora, ment oberta
- · Infants que trobarem: autònoms, contacte amb la natura, companyarisme, solidaritat...
- · Documentar: cal observar conèixer i interpretar.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada