Seguiment i anàlisi d’actualitat educativa
Al seminari ens han proposat una activitat que consisteix en què durant
dues setmanes hem de fer un anàlisis de l’actualitat educativa. Aquest treball
l’he realitzat amb la Núria. Durant aquestes dues setmanes hem seguit
l’actualitat educativa des de diversos mitjans de comunicació com són: la
televisió, Internet i els diaris. Seguidament, hem seleccionat 4 notícies que
creiem que són importants i hem destacat una.
A continuació
veurem les diferents notícies que hem triat:
La primera l’hem trobat al diari El País[1]
i en aquesta notícia es fa referència a què el 23% de l’alumnat de secundària mai llegeix, segons els informes
d’educació de València. A continuació apareix una taula on es mostra que
l’alumnat d’educació primària supera en hàbits lectors al de l’ESO.
D’aquesta notícia podem dir que “la família recolza al centre escolar perquè els alumnes comencin a llegir des de l’etapa d’Educació Infantil a través del Pla lector.
La segona notícia l’hem trobat a El
Diario[2],
el títol és: Brussel·les
adverteix a Espanya que no pot millorar el seu sistema educatiu si aplica
retallades. A continuació us mostro els punts clau d’aquesta notícia.
D’aquesta notícia podem dir que les retallades estan afectant molt a
l’educació ja que cada vegada es destinen menys diners a l’educació i estem molt
per sota de la mitjana europea com s’il·lustra en aquesta estadística.
La notícia també fa referència a l’abandonament escolar. En relació a això,
el principal problema és que en els últims anys el fet d’abandonar els estudis
es dóna en edats molt primerenques i fent de tal manera que cada vegada tinguem
joves menys preparats.
Al no destinar suficients diners a l’educació, cada vegada els alumnes
tenen una formació més pobra i menys capacitada per sortir al mercat laboral i
això fa que no adquireixin les competències suficients per poder competir en igualtat de condicions amb
els altres països.
Per últim, voldria destacar una qüestió que m’ha sobtat molt i aquesta és
que des de Brussel·les es valori positivament la nova llei educativa (LOMCE).
La tercera notícia que hem mostrat i que l’hem destacat ha estat cercada a El País[3]
i és
la següent: Wert titlla d’absurd el
pacte de l’oposició per derogar la LOMCE. A continuació es presentarà la
notícia desglossada.
D’aquesta notícia
cal destacar l’opinió del ministre, qui considera que els partits polítics que
estan en desacord amb la seva llei no compten amb un acord intern.
També cal dir que
Catalunya va anunciar que si aquesta llei s’aprovava no seria aplicada en dita
comunitat autònoma. Malgrat tot el ministre ha volgut recordar que en un estat
de dret la llei es compleix. Segons Wert, la LOMCE no exclou la immersió
lingüística.
Per últim hem fet referència a la Vaga,i tal notícia l’hem extret del diari
Ara[4] del dia 24/10/2013. La notícia es titula: Ensenyament
xifra el seguiment de la vaga en un 21% als centres públic i un 14% als
concertats. Aquí us deixem les xifres que s’han extret:
En aquesta notícia podem veure que la vaga no només es va convocar i
realitzar per la llei Wert sinó que també es va fer per la llei LEC i per tal de protestar per les retallades que
està tenint tot el sector de l’educació.
En aquesta imatge també podem veure que el seguiment de la vaga ha estat
molt desigual depenent de qui donés els resultats. Davant d’això, segons els
sindicats el 50% de la pública i el 30% de la concertada s’hi sumaren però
segons el departament d’ensenyament els resultats són un 21.95% la pública i
14.53% la concertada.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada