dimarts, 26 de novembre del 2013

Actualitat educativa


Seguiment i anàlisi d’actualitat educativa

Al seminari ens han proposat una activitat que consisteix en què durant dues setmanes hem de fer un anàlisis de l’actualitat educativa. Aquest treball l’he realitzat amb la Núria. Durant aquestes dues setmanes hem seguit l’actualitat educativa des de diversos mitjans de comunicació com són: la televisió, Internet i els diaris. Seguidament, hem seleccionat 4 notícies que creiem que són importants i hem destacat una.

A continuació veurem les diferents notícies que hem triat:

La primera l’hem trobat al diari  El País[1] i en aquesta notícia es fa referència a què el 23% de l’alumnat de secundària mai llegeix, segons els informes d’educació de València. A continuació apareix una taula on es mostra que l’alumnat d’educació primària supera en hàbits lectors al de l’ESO.




D’aquesta notícia podem dir que “la família recolza al centre escolar perquè els alumnes comencin a llegir des de l’etapa d’Educació Infantil a través del Pla lector.


La segona notícia l’hem trobat a El Diario[2], el títol és:   Brussel·les adverteix a Espanya que no pot millorar el seu sistema educatiu si aplica retallades. A continuació us mostro els punts clau d’aquesta notícia.



D’aquesta notícia podem dir que les retallades estan afectant molt a l’educació ja que cada vegada es destinen menys diners a l’educació i estem molt per sota de la mitjana europea com s’il·lustra en aquesta estadística.
La notícia també fa referència a l’abandonament escolar. En relació a això, el principal problema és que en els últims anys el fet d’abandonar els estudis es dóna en edats molt primerenques i fent de tal manera que cada vegada tinguem joves menys preparats.

Al no destinar suficients diners a l’educació, cada vegada els alumnes tenen una formació més pobra i menys capacitada per sortir al mercat laboral i això fa que no adquireixin les competències suficients  per poder competir en igualtat de condicions amb els altres països. 
Per últim, voldria destacar una qüestió que m’ha sobtat molt i aquesta és que des de Brussel·les es valori positivament la nova llei educativa (LOMCE).


La tercera notícia que hem mostrat i que l’hem destacat ha estat cercada a El País[3] i  és la següent: Wert titlla d’absurd el pacte de l’oposició per derogar la LOMCE. A continuació es presentarà la notícia desglossada.



D’aquesta notícia cal destacar l’opinió del ministre, qui considera que els partits polítics que estan en desacord amb la seva llei no compten amb un acord intern.

També cal dir que Catalunya va anunciar que si aquesta llei s’aprovava no seria aplicada en dita comunitat autònoma. Malgrat tot el ministre ha volgut recordar que en un estat de dret la llei es compleix. Segons Wert, la LOMCE no exclou la immersió lingüística.


Per últim hem fet referència a la Vaga,i tal notícia l’hem extret del diari Ara[4]  del dia 24/10/2013. La notícia es titula: Ensenyament xifra el seguiment de la vaga en un 21% als centres públic i un 14% als concertats. Aquí us deixem les xifres que s’han extret:



En aquesta notícia podem veure que la vaga no només es va convocar i realitzar per la llei Wert sinó que també es va fer per la llei LEC  i per tal de protestar per les retallades que està tenint tot el sector de l’educació.

En aquesta imatge també podem veure que el seguiment de la vaga ha estat molt desigual depenent de qui donés els resultats. Davant d’això, segons els sindicats el 50% de la pública i el 30% de la concertada s’hi sumaren però segons el departament d’ensenyament els resultats són un 21.95% la pública i 14.53% la concertada.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada