dimarts, 22 d’octubre del 2013

Posada en Comú Documentar una mirada nova

Avui hem posat en comú el llibre Documentar una mirada nova, hem fet grups i cada grup tenia una tasca. El meu grup ens ha tocat que entre nosaltres destaquéssim les històries que han coincidit entre les 3 que formàvem el grup. Les històries que hem triat són:

  • ·         La família,  perquè pensem que és molt important i pensem que escola i família sempre han d’estar comunicats
  • ·          Qui descobreix a qui? Ja que opinem que és molt important que dins d’una aula hi hagi miralls.
  • ·         Dins i fora, un tot degut a què considerem que els nens han d’aprendre dins i fora de l’escola, ja que dins aprenen unes coses i fora en poden aprendre d’altres.
  • ·         Compartir una descoberta ja que descobrir és molt important pels nens.
  • ·         Imitació, representació o comprensió els nens imiten les accions que veuen dels grans.

Després que cada grup exposés la seva part vàrem anar parlant i vàrem treure reflexions de com pensem que és l’escola de la qual ens parla aquest llibre:

L’escola i el mestre han de tenir el mateix ideari o projecte a seguir pels nens.

Escola nova: una escola lliure, d’aprenentatge significatiu, de descoberta, de joc independent i grupal i molt important la relació entre família i escola.

Aula: pensem que l’aula és gran, amb molt d’espai, tots els sectors diferenciats, molts vidres perquè entri la llum de fora...

La mestra: atenta, pacient, observadora, ment oberta (aconsegueix fer fora els prejudicis, oberta a tots els tipus de nens i famílies, en resum oberta als canvis), creativa, reforçament en positiu, una concepció d’educar diferent del sistema tradicional.

Amb tot això tindrem un infant: autònom, amb contacte amb la natura, sociable, solidari...


La paraula clau és DOCUMENTAR. Aquest és el procés de recerca permanent, és una pràctica essencial per a la pedagogia (ciència relacionada amb ensenyar i aprendre). Cal observar, conèixer i interpretar.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada