Avui hem posat en comú el llibre Documentar
una mirada nova, hem fet grups i cada grup tenia una tasca. El meu grup ens
ha tocat que entre nosaltres destaquéssim les històries que han coincidit entre
les 3 que formàvem el grup. Les històries que hem triat són:
- · La família, perquè pensem que és molt important i pensem que escola i família sempre han d’estar comunicats
- · Qui descobreix a qui? Ja que opinem que és molt important que dins d’una aula hi hagi miralls.
- · Dins i fora, un tot degut a què considerem que els nens han d’aprendre dins i fora de l’escola, ja que dins aprenen unes coses i fora en poden aprendre d’altres.
- · Compartir una descoberta ja que descobrir és molt important pels nens.
- · Imitació, representació o comprensió els nens imiten les accions que veuen dels grans.
Després que cada
grup exposés la seva part vàrem anar parlant i vàrem treure reflexions de com
pensem que és l’escola de la qual ens parla aquest llibre:
L’escola i el
mestre han de tenir el mateix ideari o projecte a seguir pels nens.
Escola nova: una escola lliure, d’aprenentatge
significatiu, de descoberta, de joc independent i grupal i molt important la
relació entre família i escola.
Aula: pensem que l’aula és gran, amb molt
d’espai, tots els sectors diferenciats, molts vidres perquè entri la llum de
fora...
La mestra: atenta, pacient, observadora, ment oberta
(aconsegueix fer fora els prejudicis, oberta a tots els tipus de nens i famílies,
en resum oberta als canvis), creativa, reforçament en positiu, una concepció
d’educar diferent del sistema tradicional.
Amb tot això tindrem un infant: autònom, amb contacte amb la natura, sociable,
solidari...
La paraula clau és DOCUMENTAR. Aquest
és el procés de recerca permanent, és una pràctica essencial per a la pedagogia
(ciència relacionada amb ensenyar i aprendre). Cal observar, conèixer i
interpretar.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada